امام جمعه موقت قزوین گفت: امروز مسکن یکی از بزرگترین دغدغه جوانان در امر ازدواج است که انتظار می‌رود دولت سیزدهم در بحث ترغیب جوانان به ازدواج و تامین مسکن آن‌ها ورود جدی‌تری داشته باشد.

حجت‌الاسلام  سیّد مهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین، با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا و امام علی (ع) گفت:طبق روایات، پس از اینکه حضرت زهرا (ع) وارد زندگی امیر المومنین شدند، پیامبر خاتم از داماد خود پرسیدند، حضرت زهرا را چه طور دیدید و امام علی (ع) فرمودند ایشان کمک و یاور برای رسیدن به قله بندگی هستند.  

 فردی که زمینه را به خوبی مهیا کرده تا همسرش در مسیر طاعت خدا و جهاد گام بردارد، نیمی از تقوا را در زندگی رعایت کرده است.  

مقام معظم رهبری می‌فرمایند شیاطین از ابتدای انقلاب اسلامی در حال برنامه ریزی برای تخریب بنیاد خانواده هستند و از همین رو مردم و مسوولان باید هوشیارتر عمل کنند.

 حجت‌الاسلام خضری، ازدواج‌های دیرهنگام، ازدواج‌های سفید و تبلیغ در این خصوص را از برنامه ریزی‌های دشمنان نام برد.  

 متاسفانه دشمن در این زمینه حدودی موفق عمل کرده به طوری که یک سلبریتی که الگوی بسیاری از جوانان است، در معرفی خود در رسانه ملی با افتخار از مجرد بودن خود نام می‌برد.

 این روز‌ها جوانان در بحث ازدواج، با معضل مسکن مواجه هستند و حتی بسیاری از مشمولان طرح نهضت ملی مسکن از حق و حقوق خود انصراف داده اند بنابراین انتظار داریم دولت سیزدهم در این زمینه جدی‌تر ورود کنند.  

وی با اشاره به کمک خیران در این زمینه، اظهار داشت: خیران بزرگی در سطح استان هستند که می‌توانند در زمینه تامین مسکن یاریگر جوانان باشند و در استفاده از ظرفیت آن‌ها باید نهایت بهره را برد.

 متاسفانه در بحث ازدواج جوانان علاوه بر مشکلات اقتصادی شاهد برخی تفکرات بازدارنده از سوی برخی خانواده‌ها هستیم که باید در راستا نیز دستگاه‌های فرهنگی برنامه ریزی و اقدام داشته باشند.  

 تقوا بالاترین رتبه نزد پرودگار است و اهل بیت پیامبر اذعان داشتند ثروتمندترین افراد، کسانی هستند که بار تقوای آن‌ها سنگین است.  

 پیشروی در مسیر گام دوم انقلاب به نحوی بیان کننده تقوا بوده و رهبر معظم انقلاب در مسیر تقوا بر روی جوانان بسیار حساب باز کرده است.  

برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، شناخت گذشته لازم است و جوانانی در این امر موفق هستند که گذشته انقلاب اسلامی را خوب شناخته باشند.  

بعد از انقلاب بار‌ها با مشکلات و فضای غم انگیزی در جامعه رو به رو بودیم و امروز جوانان با حملات و جنگ‌های نرم دشمن دچار ناامیدی می‌شوند در حالی که نباید از نصرت الهی غافل شد.  

خداوند در کمک به مومنان مژده داده است و سستی و ناامیدی معنایی در برابر توانایی‌های پروردگار ندارد.

 امروز مقام معظم رهبری سنگر و مسئولیت‌ها را مشخص کرده، دولت را به کار جهادی، ملت را به جهاد تبیین و مجلس را به قانون گذاری جهادی دعوت کرده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.